MY FOLLOWER YANG CUTE, CANTIK DAN COMEL. Terima kasih kerana follow (^_^)

~WARNING : THIS SITE CONTENT MORE PHOTOS LEAST WORDS INCLUDE CURRENT ISSUES SUCH AS ISLAMIC, MOTIVATION, CONTROVERSY, SENSITIVE ISSUES, POLITICAL, SECRET, SOCIAL, EDUCATION and PERSONAL MATTER~

Tuesday, May 08, 2012

WAJAH PARA SYUHADA YANG SYAHID

ISLAM
HARDY BOY - APABILA SAYA MELIHAT GAMBAR-GAMBAR BERIKUT, TIBA-TIBA TERSENTUH HATI SAYA & TIMBUL PERSOALAN DALAM DIRI 
"MAMPUKAH KITA BERKORBAN SEPERTI MEREKA DEMI SYAHID KERANA ALLAH???"...
"BAGAIMANAKAH KEADAANNYA APABILA KITA MENINGGAL NANTI, HINA ATAU MULIA???"...
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/574896_298236836928426_100002263375970_677587_47672392_n.jpg
Wajah para syuhada mati syahid - jelas terpapar wajah mereka tersenyum mungkin roh mereka telah melihat  pintu syurga yang telah sedia terbuka untuk mereka. Terdapat jenazah mereka yang seolah-olah mereka masih lagi bernafas dan sedang tidur.
Gambar Syuhada Yang Mati Syahid - Keajaiban Allah >>> 
SESUNGGUNYA MEREKA DIJANJIKAN GANJARAN SYURGA DI SISI ALLAH...
MEREKA AKAN DIKEBUMIKAN TANPA DIMANDIKAN KERANA DARAH YANG MEMBASAHI TUBUH MEREKA MENJADI SAKSI JIHAD FISABILILLAH MEREKA DI HADAPAN ALLAH NANTI....
Jenazah mereka tidak perlu dimandikan, dikafankan,  disholatkan, hanya dikebumikan dengan pakaian lengkap tatkala ia terbunuh syahid.


SESUNGGUHNYA ALLAH MENJANJIKAN SYURGA KEPADA PARA SYUHADA YANG MATI SYAHID & BERJIHAD KERANA ALLAH...

Rasulullah bersabda:

"Bagi orang yang mati syahid ada 6 keistimewaan iaitu:
diampuni dosanya sejak mulai pertama darahnya meluncur keluar melihat tempatnya didalam syurga dilindungi dari azab kubur dan terjamin keamanannya dari malapetaka besar merasakan kemanisan iman, dikahwinkan dengan bidadari, dan diperkenankan memeberikan syafa’at bagi 70 orang kerabatnya"

(Hadis Riwayat at-Tirmidzi, Ibnu Majah, dan Ahmad)
 
- Kisah Abu Hanzalah Amir(Anak Abu Amad ar Rosid – timb. ketua munafik) Peristiwa Uhud. (3000 tentera kuffar melawan 700 orang Islam- 70 mati syahid) . Gendang jihad dipalu meyebabkan Abu Hanzalah terpanggil untuk meyahut seruan jihad walhal beliau pada masa tersebut baru berkahwin dengan seorang gadis yang cantik (orang Arab kalau sebut cantik, maknanya memang sangat cantik). Dalam kisah perang ini Abu Hanzalah syahid dalam keadaan berjunub sehingga dirakamkan bahawa beliau dimandikan oleh Bidadari Syurga.

Tingginya Nilai Mati Syahid Di sisi Allah
Allahu Subhanahu wa Ta’ala berfirman yang bermaksud :
Dan jangan sekali-kali engkau menyangka orang-orang yang terbunuh (yang gugur Syahid) pada jalan Allah itu mati, (mereka tidak mati) bahkan mereka adalah hidup (secara istimewa) di sisi Tuhan mereka dengan mendapat rezeki; (A-li’Imraan 3:169)
Firman Allah lagi,maksudnya:
(Dan juga) mereka bersukacita dengan kurniaan Allah (balasan mati Syahid) yang telah dilimpahkan kepada mereka, dan mereka bergembira dengan berita baik mengenai (saudara-saudaranya) orang-orang (Islam yang sedang berjuang), yang masih tinggal di belakang, yang belum (mati dan belum) sampai kepada mereka, (iaitu) bahawa tidak ada kebimbangan (dari berlakunya kejadian yang tidak baik) terhadap mereka, dan mereka pula tidak akan berdukacita. (A-li’Imraan 3:170)

Orang Yang Mati Syahid Sahaja Yang Mengharap Kembali Ke Dunia
Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud :
“Tidak seorang pun yang telah masuk syurga, ingin kembali ke dunia walaupun bagaimana besar kekayaannya di dunia, kecuali orang yang mati syahid. Dia mengharapkan kembali ke dunia hingga dibunuh kembali sepuluh kali dalam (perang fisabilillah). Sebab kemuliaan (mati syahid) yg dilihatnya (yang diberikan kepadanya). “Dalam riwayat lain. “Sebab melihat keutamaan (kemuliaan) mati syahid.” (HR Bukhari dan Muslim)

Keberuntungan di kalangan ahli keluarga yang mati syahid dan orang yang bersungguh-sungguh untuk syahid
Rasulullah s.a.w. bersabda yg bermaksud :
“Seorang yang mati syahid dapat memberi syafaat (pertolongan) bagi tujuh puluh anggota keluarganya.” (HR. Ahmad dan Abu Dawud)
Rasulullah s.a.w. bersabda yg bermaksud :
“Sesiapa minta mati syahid kepada Allah dengan kesungguhan, nescaya Allah akan menyampaikannya ke tingkat orang-orang yang mati syahid, walaupun dia mati di tempat tidurnya.” (HR Muslim)

Wajah Para Pejuang Gaza di Palestin Yang Telah Syahid. 
ALLAH MENUNJUKKAN KEBESARAN-NYA APABILA JELAS TERPAPAR SENYUMAN DI WAJAH MEREKA SEBAGAI PENGHUNI SYURGA DENGAN JAMINAN OLEH ALLAH S.W.T.


Kredit kpd -HasnulHadiAhmad.Com 

http://mohamadazhar.com/wp-content/uploads/2012/02/Syahid-Di-Syiria.jpg
Kekejaman di Syria- seorang kanak-kanak dibunuh. Semoga kanak-kanak ini terus ke syurga tanpa hijab...
Inilah video yang dirakamkan oleh seorang rakyat Syria berkenaan wajah kanak-kanak yang baru berusia 6 bulan yang dibunuh kejam oleh rejim Bashar Asad. Arwah Marwa Adil Bahar ini mati disembelih oleh Rejim Bashar Asad sehingga terpenggal kepala kanak-kanak tersebut.
Tonton video ini di harian-metro-online
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/574896_298236836928426_100002263375970_677587_47672392_n.jpg
WAJAH PARA SYUHADA YANG SYAHID




'

2 comments:

  1. pohon share ya sohabat...moga mendapat manfaat dan rahmat Allah bersama...amin...

    ReplyDelete